Catalunya Ràdio frega els 700.000 oients en aquesta tercera onada de l’Estudi General de Mitjans, amb una pujada del 25%, superior a l’increment de la ràdio generalista, que és de l’11%
El millor EGM de la història de Catalunya Ràdio
Les xifres de la tercera onada de l’EGM situen Catalunya Ràdio com l’emissora generalista que més creix, amb un 25%. El percentatge se situa 14 punts per sobre de la pujada general, que és de l’11%. En total, la xifra d’oients diaris és de gairebé 700.000. A l’última onada, la quantitat de persones que escoltaven Catalunya Ràdio, cada dia, era de 575.000. A més, cal remarcar el lideratge absolut de l’emissora, els dissabtes.
«El suplement», líder els caps de setmana
El programa que dirigeix Ricard Ustrell duplica la seva audiència els dissabtes respecte a l’última onada i arriba als 638.000 oients. Aquesta xifra és la millor d'»El suplement». Els diumenges, en són 367.000. Aquests números situen el magazín com el més escoltat els caps de setmana.
De dilluns a divendres, també puja «El matí de Catalunya Ràdio». A Mònica Terribas l’escolten, diàriament, 507.000 oients. La pujada és de 35.000, respecte a l’última onada de l’Estudi General de Mitjans, i es consolida el creixement sostingut del programa.
Grans xifres de l'»Estat de Gràcia» i el «Catalunya migdia»
A la franja de tarda, de 4 a 7, el programa conduït per Roger de Gràcia gairebé dobla la seva audiència i supera amb escreix la seva millor audiència. La xifra rècord de l'»Estat de Gràcia» és de 144.000 oients diaris. També obté un resultat simillar l’informatiu de l’Òscar Fernández i l’Empar Moliner. El «Catalunya migdia» s’enfila fins als 141.000 oients cada dia i és l’informatiu més escoltat de la seva franja. I pel que fa al «Catalunya Vespre», de Kilian Sebrià, la pujada també és significativa. El programa l’escolten cada vespre un total de 83.000 persones.
Pel que fa al «Popap» de Mariola Dinarés, que cada dia recull l’actualitat a la xarxa, també incrementa la seva xifra fins als 72.000 oients.
Els esports, a l’alça
Tots els programes esportius de Catalunya Ràdio incrementen la seva audiència. Els caps de setmana, el «Tot gira» l’escolten 223.000 oients els dissabtes i 147.000 els diumenges, i és l’esportiu de ràdio que més puja el cap de setmana. Pel que fa al «Tot costa», se situa amb 98.000 oients diaris i «El Club de la mitjanit», amb 71.000.
Els programes temàtics, cap amunt
L’aposta per programes com «El divan», «Ciutat Maragda» o el «Revolució 4.0» dóna els seus fruits. Pugen exponencialment respecte a l’última onada de l’EGM. Sílvia Cóppulo i el seu divan acumula 93.000 oients els dissabtes, a la una del migdia. David Guzmán, i el seu programa literari, en suma 48.000. I la Xantal Llavina, que s’estrena als EGM, amb la seva revolució digital, s’enfila fins els 84.000. Cal destacar també la pujada del «Mans». El canvi d’horari, els diumenges a la una, ha afavorit el programa d’Ester Plana i Quim Rutllant, que té 66.000 oients. I l'»Ofici de viure», de Gaspar Hernàndez, en té 54.000.
A la franja de nit, el lideratge és de «La nit dels ignorants 3.0». El programa de Xavier Solà, que aquesta temporada fa 30 anys, l’escolten 27.000 oients diaris. Per demarcacions, Catalunya Ràdio és líder a Lleida i també a Tarragona. Puja 100.000 oients a Barcelona i baixa lleugerament a Girona.
El consum de ràdio en català continua creixent
RAC1 acumula 961.000 oients, Catalunya Ràdio, 698.000 i la cadena SER, 391.000. La pujada de Catalunya Ràdio coincideix amb el lideratge a internet, segons les últimes dades de comScore. Mai fins ara cap ràdio havia superat els 2 milions d’usuaris únics a Espanya. Catalunya Ràdio situa el rècord en els 2.870.000.