Més de mig milió de persones escullen la ràdio pública del país i més de 400.000 escolten cada dia «El matí de Catalunya Ràdio», amb Laura Rosel.
«El suplement», cap amunt!
Les dades d’aquest EGM indiquen que Catalunya Ràdio també supera els 500.000 oients els caps de setmana. «El suplement», el magazín de Roger Escapa, incrementa l’audiència i se situa en 402.000 oients els dissabtes i 397.000 els diumenges. Amb les dades d’any mòbil, Catalunya Ràdio aconsegueix una mitjana de 628.000 oients diaris.
Saül Gordillo, el director de l’emissora, reflexiona sobre la tipologia dels continguts radiofònics que s’han consumit en el «pitjor context de la història».
«Hem de reflexionar sobre fins a quin punt les eleccions del 14F i la cobertura de la pandèmia poden haver cansat alguns oients que opten per un contingut d’entreteniment i desconnexió. Com a ràdio pública, el nostre objectiu és informar-ne, però trobant l’equilibri entre no renunciar al servei públic i que la gent no es cansi.»
L’audiència premia la vocació de servei
La pandèmia ha fet de «Solidaris», amb Mercè Folch, un programa referent per l’aproximació als temes que més preocupen, com el futur que la crisi deixa als joves o al sector cultural. També, per la sensibilitat mostrada en l’adeu a Arcadi Oliveres o com es viuen els matrimonis forçats a Catalunya. Premiat amb el lideratge cada dissabte, amb 51.000 oients a la seva franja horària.
«Revolució 4.0», el programa conduït per Xantal Llavina, també fa una estirada important, amb un excel·lent registre de 118.000 oients, que posen en valor que l’emprenedoria és una peça bàsica en el moment actual. Suma 118.000 oients a la seva oferta, complementada amb l’emissió setmanal del videopocast «Revolució oberta».
També el cap de setmana, propostes diferents, com l’històric «En guàrdia!», amb Enric Calpena, líder de la seva franja, amb 52.000 oients, o el «Kids XS», amb un increment de seguidors, són dels programes més buscats. Sense oblidar el fenomen consolidat de «Crims», de Carles Porta, que se situa líder tant en l’emissió de dissabte com en la de diumenge, amb 62.000 i 75.000 oients, respectivament.
«Els viatgers de la Gran Anaconda» i la franja de matinada dels dissabtes, amb els programes «A tocar», «T’agrada el blues?», «Mans» i «Paraules de vida», incrementen l’audiència. D’altra banda, «Ciutat Maragda» obté 28.000 oients; «L’ofici de viure», 21.000; «Les dones i els dies», 20.000, i «Un restaurant caníbal a Berlín», 17.000. Els diumenges, l’esportiu «El club de la mitjanit» s’enfila als 51.000 oients. Pel que fa al «Tot gira», amb David Clupés, n’acumula 68.000 els dissabtes i 97.000 els diumenges.
Els informatius, també referents
«Catalunya migdia», amb Òscar Fernández i Empar Moliner, és l’informatiu més escoltat de Catalunya, amb 111.000 oients. L’edició del cap de setmana, amb Neus Bonet, és líder de la seva franja els diumenges, amb 77.000 oients. Pel que fa al «Catalunya nit», de Kilian Sebrià, n’acumula 35.000.
Altres dades
L'»APM?» i el «Popap» incrementen l’audiència i se situen en 50.000 i 68.000 oients, respectivament. Pel que fa a «Estat de Gràcia», té 59.000 oients; «Tot costa» en suma 72.000; «El búnquer», 38.000; «Adolescents XL», 37.000, i «La nit dels ignorants 3.0», 47.000.
En aquesta onada, Catalunya Informació arriba als 84.000 oients; Catalunya Música se situa en 22.000 oients diaris, i iCat augmenta l’audiència i n’aconsegueix 29.000.