L’Estudi General de Mitjans (EGM), publicat hui, posa de manifest el creixement, amb una mitjana de 36.000 oients diaris
La ràdio pública registra 36.000 oients diaris, segons les xifres de l’Estudi General de Mitjans (EGM) publicat hui. Aquestes xifres suposen un creixement d’un 50% en els dies laborables respecte a l’onada corresponent al segon trimestre de l’any.
La pujada més significativa correspon al total de la setmana (de dilluns a diumenge), on dobla la quantitat d’oients. En concret registra 36.000 oients, mentre que en l’onada anterior en va aconseguir 18.000. Això suposa un increment del 100%.
Les notícies del matí, de dilluns a divendres, que presenten Jèssica Crespo i Òscar Martínez, en horari de 7:00 a 12:00, assoleix una mitjana de 27.000 oients diaris, cosa que implica un creixement d’un 92% respecte de l’onada anterior.
El programa Esports À Punt, que presenten Fermín Rodríguez i Eva Casañ, i que s’emet de dilluns a divendres a les 13:30 hores, també dobla el nombre d’oients i arriba a 14.000 de mitjana.
Igualment, la franja dels matins dels caps de setmana, amb una oferta alternativa cultural i d’entreteniment, rep una forta espenta i registra una pujada important. El programa El musiquer duplica l’audiència i es consoliden els magazins d’actualitat Podríem fer-ho millor i d’informació local El Rall, que presenten Maria Juan, i Clara Castelló i Helena Montaner, respectivament.
La programació esportiva comença a guanyar-se l’estima de les aficions i també supera els propis registres. En les retransmissions del programa d’À Punt Des de la banda s’incrementa la fidelitat dels i les oients. L’audiència dona suport així a la informació de proximitat amb les narracions en directe dels partits de tots els equips valencians de Primera Divisió, i també les de les categories inferiors i d’altres modalitats esportives no majoritàries.
Les xifres de l’EGM publicades hui mostren, a més, com la ràdio compleix la seua funció vertebradora del territori. Més del 50% dels oients escolten À Punt en poblacions entre 10.000 i 200.000 habitants i al voltant del 36% viu en poblacions de menys de 5.000 habitants.
Cal destacar que el 80% dels oients de la ràdio són d’un perfil comercial especialment atractiu des del punt de vista publicitari, perquè correspon a les persones encarregades de les compres i les sustentadores principals de la llar.
Aquestes bones dades arriben en un moment especial, ja que el dissabte 11 de desembre es compleix el quart aniversari de l’inici de les emissions de la ràdio d’À Punt.
N . P.