Amb 644.000 oients diaris, segons les dades de l’Estudi General de Mitjans corresponents a la 1a onada del 2022, Catalunya Ràdio incrementa la seva audiència en un 13% respecte a l’onada anterior, i un 14% respecte a la mateixa onada de l’any passat.
Catalunya Ràdio incorpora 80.000 oients diaris nous, en una onada en què creix un 11% el consum de la ràdio generalista. Som líders a Lleida i l’emissora en català amb un perfil més jove i més femení.
«El matí», el programa més escoltat de l’emissora
Amb 466.000 oients, el magazine que dirigeix Laura Rosel aconsegueix 67.000 oients més que l’onada anterior i 61.000, respecte la mateixa de l’any passat. Amb «L’última hora del matí de Catalunya Ràdio» que tanca el magazín matinal amb el bon humor de Quim Morales, Charlie Pee, Joel Díaz i els seus 93.000 oients diaris.
«La tarda», amb la millor xifra en anys
El programa d’Òscar Fernandez i Elisenda Carod suma 152.000 oients en la seva segona dada d»audiència: la millor xifra del programa de tarda, des del 2005: «Això no és flor d’un dia, els números ens donen tranquil·litat per seguir explicant notícies, riures i algunes ximpleries.»
El «Tot costa», programa d’esports més escoltat del país
Per segona onada consecutiva, supera la barrera dels 100.000 oiens i amb la xifra actual, de 109.000, obté la millor xifra del programa des del 2016: «Hem fet una família cada vespre», com diuen Jordi Costa i Sònia Gelmà.
L’increment d’audiència també es fa visible en d’altres programes: així, el «Catalunya migdia», amb Gemma Bonet, suma 78.000 oients diaris, amb un increment d’11.000 respecte l’onada anterior; i el «Popap», amb Mariola Dinarés, arriba als 74.000, després de guanyar-ne 8.000.
«El Búnquer», amb en Peyu, Jair Dominguez i Neus Rosell, aconsegueix en aquesta onada 46.000 oients, «Adolescents XL», amb Roger Carandell, Juliana Canet i Marta Montaner, 43.000, i «La nit dels Ignorants», amb Xavier Solà, 41.000 oients.
I el cap de setmana?
Catalunya Ràdio també incrementa l’audiència: «El suplement», amb Roger Escapa, l’escolten 370.000 oients els dissabtes, i 351.000, els diumenges. Pel que fa al «Tot gira», amb David Clupés, té una audiència de 136.000 oients els dissabtes i 110.000 els diumenges.
Més audiències del cap de setmana: «Solidaris», amb Mercè Folch, també puja i aconsegueix 63.000 oients, i «Les dones i els dies», amb Montse Virgili, obté una audiència de 51.000 oients. També pugen els dissabtes «iCatExprés» amb 23.000 oients i «A tocar!» amb 13.000.
Els diumenges, «Un restaurant Caníbal a Berlín», amb Paula Molés, també incrementa audiència i se situa en 57.000 oients, igual que el «Revolució 4.0» amb Xantal Llavina, que arriba en aquesta onada als 44.000.
Altres dades
Catalunya Informació també creix i arriba als 114.000 oients diaris; iCat fm obté una audiència de 44.000 oients i Catalunya Música arriba als 31.000 oients diaris.
RAC1 lidera el rànquing d’emissores més escoltades en aquest EGM (967.000); Catalunya Ràdio la segueix amb 644.000 oients diaris, la SER és en tercera posició amb 387.000 i la COPE, a la quarta, amb 259.000.
Més de 27 milions de reproduccions, en digital
En una sola temporada i amb «El búnquer» i «Crims» liderant el consum a la carta i amb «El matí de Catalunya Ràdio» com a programa més seguit amb 5,3 milions de reproduccions des de l’inici d’aquesta temporada. El segueix «El búnquer», una aposta clandestina que s’apropa als 2 milions de reproduccions d’àudio en directe i a la carta: l’increment és de més del 55%, en relació a la temporada 2020-2021. Si hi afegim les reproduccions a plataformes externes com Youtube, Spotify o Apple Podcast, el volum de reproduccions total arriba a 9,7 milions.
«LaTdT» creix un 16%
El programa conduït per Ricard Torquemada acumula 1,6 milions de reproduccions d’àudio, amb el Barça-Madrid del passat 20 de març com a emissió en directe més escoltada de Catalunya Ràdio de tota la temporada. Aquesta transmissió és també l’emissió més escoltada del programa des de la seva estrena l’agost del 2018. A més, 9 de les 10 emissions en directe més escoltades de la temporada són transmissions de partits del Barça.
«La tarda de Catalunya Ràdio» registra 1,9 milions de reproduccions, un 53% més que el programa de tarda de la temporada passada. «Crims» acumula més d’1,4 milions de reproduccions en el que va de temporada, un 9% més que el mateix període de la temporada anterior. Els 20 àudios a la carta més escoltats des del començament de temporada són tots del programa presentat per Carles Porta.