Catalunya Ràdio és l’emissora més escoltada a les comarques de Lleida per tercera onada consecutiva i recupera el lideratge a les comarques de Tarragona. També és l’emissora generalista en català que té el perfil d’oient més jove (de 14 a 19 anys) i més femení.
«El matí de Catalunya Ràdio», amb Laura Rosel, el programa més escoltat de Catalunya Ràdio; ha augmentat en 10.000 oients la seva audiència respecte a fa un any i se situa en 409.000 oients diaris. Digitalment, el magazín matinal de Catalunya Ràdio acumula 2,1 milions de reproduccions en l’inici de temporada, un 4% més que fa un any.
La majoria de programes de Catalunya Ràdio han incrementat la seva audiència en aquest últim any. «La tarda de Catalunya Ràdio», amb Elisenda Carod, aconsegueix en aquesta onada 128.000 oients, consolida les audiències superiors als 100.000 oients i puja 6.000 oients respecte a la mateixa onada del 2021.
El «Catalunya migdia», amb Gemma Bonet, registra 81.000 oients diaris i en guanya 14.000 respecte a l’any passat. És l’informatiu més escoltat al migdia.
També incrementa l’audiència el programa d’humor «El búnquer», amb en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell, que té 7.000 oients diaris més respecte a la tercera onada del 2021, amb un total de 56.000. Pel que fa al consum digital, des de començament de temporada acumula 662.000 reproduccions, un 35% més que al mateix període de la temporada anterior.
Pel que fa al cap de setmana, «El suplement», amb Roger Escapa, també augmenta l’audiència del diumenge i se situa en 281.000 oients. En consum digital, ha crescut un 21% en un any.
Aquest any, Catalunya Informació ha incrementat l’audiència i arriba als 105.000 oients diaris, 11.000 més que fa un any. Per la seva banda, Catalunya Música se situa en 35.000 oients diaris, 9.000 més que al 2021, mentre que iCat arriba als 33.000 oients.
A totes aquestes dades s’hi ha d’afegir el consum digital. Catalunya Ràdio acumula 12,5 milions de reproduccions d’àudio en directe i a la carta des de l’inici de temporada, un 16% més en comparació amb l’inici de la temporada 2021-22. Comptant-hi les reproduccions d’àudio a les plataformes de podcast (Spotify, Apple Podcast, Amazon Podcast), durant els mesos de setembre i octubre el creixement és del 84%. Entre els 25 àudios a la carta més escoltats, 24 són del programa «Crims», amb Carles Porta.
Segons les dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM) fetes públiques avui, Catalunya Ràdio acaba l’any 2022 amb 594.000 oients diaris. En un any en què l’audiència de ràdio generalista ha guanyat un 3% d’audiència, Catalunya Ràdio ha pujat un 9%. Un increment de 49.000 oients, que fa que Catalunya Ràdio n’hagi retallat 124.000 a RAC1 en un any.
En aquesta onada, Catalunya Ràdio recupera el lideratge a les comarques de Tarragona, que torna a ser el territori on més s’escolta l’emissora, juntament amb les comarques de Lleida. Catalunya Ràdio es manté, també en aquesta onada, com l’emissora en català que té el perfil més jove (de 14 a 19 anys) i més femení.
«El matí de Catalunya Ràdio», amb Laura Rosel, ha tingut 409.000 seguidors cada dia, 10.000 més que fa un any. El programa, el més escoltat de Catalunya Ràdio, incrementa especialment l’audiència al tram final del programa, on «L’última hora del matí de Catalunya Ràdio», amb Quim Morales, Charlie Pee i Joel Díaz, arriba als 80.000 oients. Durant el 2022, «El matí de Catalunya Ràdio» ha retallat 106.000 oients a «El món a RAC1». En consum digital, durant l’inici de temporada ha acumulat 2,1 milions de reproduccions del programa, cosa que implica un creixement del 4% en un any.
La majoria de programes de Catalunya Ràdio han incrementat la seva audiència en aquest últim any. Així, el magazín «La tarda de Catalunya Ràdio», amb Elisenda Carod, aconsegueix en aquesta onada 128.000 oients. El programa s’ha consolidat amb audiències superiors als 100.000 oients i puja 6.000 oients respecte de la mateixa onada del 2021.
El programa de tendències a les xarxes socials, el «Popap», amb Mariola Dinarès, manté en aquesta onada els 66.000 oients diaris de fa un any.
El «Tot costa», amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, se situa en 72.000 oients. L'»XL», amb Roger Carandell, Marta Montaner i Juliana Canet, registra en aquesta tercera onada 36.000 oients diaris. I «La nit dels ignorants 3.0», amb Xavier Solà, n’ha tingut 41.000.
El «Catalunya migdia», l’informatiu més escoltat al migdia.
Pel que fa als informatius, el «Catalunya migdia», de dilluns a divendres amb Gemma Bonet, té 81.000 oients diaris i n’ha guanyat 14.000 en relació amb l’any passat. És l’informatiu més escoltat al migdia.
El «Catalunya nit», amb Kilian Sebrià, al nou horari de les 22.00, registra 45.000 oients. I el «Catalunya migdia (cap de setmana)», amb Neus Bonet i Maria Guixà, en té 46.000 el dissabte i 42.000 el diumenge.
«El búnquer» i «Crims», referents a l’FM i a demanda
«El búnquer», amb en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell, incrementa 7.000 oients diaris a la seva audiència respecte la tercera onada del 2021 i se situa en 56.000 oients. Una xifra que s’afegeix al consum digital, que acumula 662.000 reproduccions a l’inici de temporada, un 35% més que fa un any.
Pel que fa a «Crims», amb Carles Porta, suma 76.000 oients en analògic els dissabtes i 81.000 els diumenges, dia en què acredita un creixement del 86% en un any. A més a més, el programa ha registrat 24 dels 25 àudios més escoltats a la carta, tot arribant a més d’un milió de reproduccions. Això implica un 70% més que els mateixos mesos de la temporada anterior.
Bons resultats el cap de setmana, amb increments notables
El cap de setmana, «El suplement», amb Roger Escapa, registra 336.000 oients dissabte i 281.000 diumenge, 1.000 oients més que ara fa un any. En consum digital, és el tercer programa més escoltat a la carta des de l’inici de la temporada. L’espai ha registrat 255.000 reproduccions d’àudio, un 21% més que al mateix tram de la temporada anterior.
L’esportiu «Tot gira», amb David Clupés, registra 72.000 oients el dissabte i 107.000 el diumenge.
«Revolució 4.0», amb Xantal Llavina, obté 70.000 el diumenge, on mostra un creixement notable d’un 63% respecte a fa un any.
«Solidaris», amb Mercè Folch, creix un 13% respecte a la mateixa onada del 2021 i té 61.000 oients cada dissabte.
Els dissabtes també destaquen «Ciutat Maragda», amb David Guzman, que obté 36.000 oients. «Kids XS», amb Pau Guillamet i Txell Bonet, en registra 56.000, un 15% més, «Els viatgers de la Gran Anaconda», amb Toni Arbonès, que en té 27.000, i «Les dones i els dies», amb Montse Virgili, amb 19.000.
Els diumenges, «Un restaurant caníbal a Berlín», amb Paula Molés, té 37.000 oients i puja un 39% en un any. Pel que fa a l’esportiu «El club de la mitjanit», amb Xavi Campos, creix un 47% en un any, amb 33.000 oients; «L’ofici de viure», amb Gaspar Hernández, té 35.000 oients, «En guàrdia!», amb Enric Calpena, en registra 24.000, i «La nit dels ignorants 3.0» en té 30.000, que suposa un 15% més.
Catalunya Informació i Catalunya Música, líders entre les temàtiques
Catalunya Música i Catalunya Informació són líders entre les emissores dels seus gèneres l’any 2022. Catalunya Música registra 35.000 oients, un 34% més que la temporada anterior; Catalunya Informació, amb 105.000 oients, un 12% més, i iCat n’obté 33.000.
Consum digital: 12,5 milions de reproduccions a l’inici de temporada
Catalunya Ràdio acumula des de finals d’agost 12,5 milions de reproduccions d’àudio, un 16% més que al començament de la temporada 2021-22. El creixement encara és més significatiu si es tenen en compte les reproduccions a les plataformes de podcast (Spotify, Apple Podcast, Amazon Podcast) durant els mesos de setembre i octubre. Els 4,3 milions de reproduccions d’àudio suposen un 84% més.
I, si es té en compte el nombre total de reproduccions d’àudio i vídeo dels continguts de Catalunya Ràdio a la plataforma pròpia de la CCMA i a les plataformes externes (podcast, YouTube i xarxes socials), sumen un total de 26,7 milions de reproduccions entre els mesos de setembre i octubre.
El programa més escoltat digitalment, en directe i a la carta, ha estat «El matí de Catalunya Ràdio», amb 2,1 milions de reproduccions. Un 4% més que al mateix període de la temporada 2021-22.
A la carta, destaquen «Crims», que aglutina 24 dels 25 àudios a la carta més escoltats del període, i «El búnquer». L’espai que condueix Carles Porta ha acumulat més d’un milió de reproduccions, un 70% més que el mateix període de la temporada anterior. Pel que fa al programa d’en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell, el segon més escoltat a la carta, acredita 662.000 reproduccions, un 35% més que la temporada anterior.
El tercer programa més escoltat a la carta és «El suplement», amb 255.000 reproduccions, un 21% més.
Rere «El matí de Catalunya Ràdio», el programa «Tot costa» és el cinquè programa més escoltat a la carta. Si es té en compte l’audiència en directe i a la carta, puja fins a la quarta posició, amb 950.800 reproduccions, un 4% més.
«LaTDT» és el setè programa més escoltat a la carta. El sisè en directe i a la carta, amb 889.200 reproduccions, un 35% més.
«La tarda de Catalunya Ràdio» és el 6è programa més escoltat a la carta, amb 110.800 reproduccions, un 5% més.
«En guàrdia!», «L’ofici de viure» i «La nit dels ignorants 3.0» són el vuitè, novè i desè programes més escoltats a la carta.
Pel que fa a l’app de Catalunya Ràdio, ha tingut 130.000 usuaris únics durant el mes de setembre i 131.700 usuaris únics durant l’octubre, un 20% més que els mateixos mesos del 2021.