L’emissora lidera la franja del vespre, amb el «Tot costa» i «El búnquer», i també ho fa a les comarques de Lleida, segons les dades d’audiència de l’EGM. Catalunya Ràdio inaugura el 2023 amb 531.000 oients diaris: el perfil de la gent que l’escolta és el més femení de la ràdio generalista i és l’emissora preferida entre els menors de 35 anys.
L’EGM inclou el podcast per primer cop
L’emissora lidera el rànquing de consum de podcast, amb 81.000 oients diaris, de dilluns a diumenge. Una xifra que s’incrementa als 260.000, si el balanç és mensual.
Pel que fa a les reproduccions, n’acumula 46,4 milions, tant d’àudio com de vídeo, des de principis d’any a totes les plataformes. Gràcies a l’estrena de podcasts referents com «Parem l’antena», amb Manel Alías, «Les Teresines, pim, pam pum», amb La Cubana, o «Hotel Palestina», que han incrementat el consum un 89%, si es compara amb el primer trimestre del 2022.
El públic jove d’entre 18 i 24 anys representa el 9,3% de tota l’audiència digital de Catalunya Ràdio, vuit vegades més que la de RAC1. També és l’emissora més escoltada pels menors de 35 anys. És especialment destacable el consum a xarxes com TikTok i Instagram.
Els vespres són de Catalunya Ràdio
De les vuit a les deu, és referent a Catalunya, amb l’emissió d'»El búnquer» [63.000 oients], que, el 2023, acumula 8,8 milions de reproduccions d’audio a totes les plataformes on es distribueix, i la segona hora del programa esportiu «Tot costa», que, en el global, aconsegueix 81.000 oients diaris.
Sense oblidar les dades del «Catalunya nit» [62.000], l'»XL» [40.000] i «La nit dels ignorants» [58.000]. A més, per quarta onada consecutiva, és l’emissora més escoltada a les comarques de Lleida.
«Crims» i el «Tot gira» lideren la seva franja
Cinc temporades després, Carles Porta segueix sent referent el cap de setmana, amb 50.000 oients dissabte i 120.000 diumenge. En consum digital, aquest any, acumula més de 5,8 milions de reproduccions allà on es pot escoltar.
Diumenge, Catalunya Ràdio és líder de dotze del migdia a quatre de la tarda: «Un restaurant caníbal a Berlín», amb 69.000 oients, «Catalunya migdia cap de setmana», amb 50.000, «En guàrdia!», amb 47.000 oients, i l’última hora d'»El suplement» són els més escoltats a la seva franja.
Cal destacar també els 81.000 oients del «Revolució 4.0″ i els 61.000 d'»El club de la mitjanit».
Els dissabtes, el «Tot gira» és el programa esportiu més escoltat amb 182.000 oients diaris. «El suplement», amb Roger Escapa, també incrementa la seva audiència i aconsegueix 351.000 oients els dissabtes i 316.000 els diumenges.
«El matí de Catalunya Ràdio», el més escoltat de l’emissora
Són 394.000, els oients que trien la Laura Rosel per llevar-se cada dia. «La tarda de Catalunya Ràdio», amb Elisenda Carod, aconsegueix una audiència de 102.000 oients.
Catalunya Informació, el canal informatiu de referència, aconsegueix 86.000 oients diaris. Catalunya Música, l’emissora de clàssica, en suma 31.000. iCat fm en té 33.000.
RAC1 lidera el rànquing d’emissores més escoltades en aquesta primera onada del 2023 amb 855.000 oients; Catalunya Ràdio la segueix amb 531.000 oients diaris; la SER està en tercera posició amb 355.000, i la COPE, a la quarta, amb 256.000.
N.P.