Segons les dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM) fetes públiques avui, Catalunya Ràdio té 614.000 oients diaris. Això implica un increment de 83.000 oients respecte a la primera onada del 2023, cosa que la converteix en l’emissora generalista que més creix en la segona onada, la millor de Catalunya Ràdio des del 2019.

Catalunya Ràdio també és més líder en l’escolta de podcast, amb més de 103.000 oients diaris. El creixement del 28,6% referma l’aposta de l’emissora pels nous formats d’àudio digitals. A internet, l’emissora l’escolten 152.000 oients, tant en directe coma la carta, 32.000 més (un 26,4%) que en l’onada anterior.

Continua sent la ràdio generalista amb un percentatge de públic femení més alt, amb un 46,6%. I també conserva el perfil més jove, amb el percentatge d’oients més alt entre l’audiència de menys de 24 anys, amb un 8,6%, i, també, entre els menors de 34 anys, amb un 18,6%.

Per cinquena onada consecutiva, Catalunya Ràdio és l’emissora més escoltada a les comarques de Lleida, amb 43.000 oients. També és la que més creix a les demarcacions de Barcelona (un 9,7%) i Girona (un 77,6%). El creixement a Tarragona és del 20,6%.

Catalunya Informació té 105.000 oients diaris, 19.000 més que en l’onada anterior. Això implica un creixement del 22,1%. Catalunya Música aconsegueix en aquesta onada una audiència de 23.000 oients i iCat se situa en 24.000 oients diaris.

Augment d’audiència generalitzat

«El matí de Catalunya Ràdio», amb Laura Rosel, ha tingut 443.000 seguidors cada dia, cosa que implica un creixement de 49.000 oients (un 12,4%) respecte a l’onada anterior. Unes xifres que s’afegeixen a l’audiència digital, on també és el programa més escoltat de Catalunya Ràdio, amb 94.180 usuaris únics el mes de maig. A més, des de principi de temporada acredita 16,3 milions de reproduccions dels seus continguts a totes les plataformes digitals on es distribueix: 6,5 milions de reproduccions d’àudio a la plataforma pròpia de la CCMA; 9,5 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials i Youtube; i 288.200 reproduccions a les plataformes de podcast (Spotify, Apple Podcast, iVoox, Google Podcast, Amazon Podcast).

«L’última hora del matí de Catalunya Ràdio», amb Quim Morales, Charlie Pee i Joel Díaz, ha registrat 87.000 oients, 12.000 més que en l’onada anterior (16%). El «Popap», amb Mariola Dinarès, també puja l’audiència en 3.000 oients diaris (un 4,6%) i arriba als 68.000 oients diaris, els mateixos que té l’informatiu «Catalunya migdia».

La franja de tarda supera els 100.000 oients

«La tarda de Catalunya Ràdio», amb Elisenda Carod, creix en un 31% i suma 32.000 oients més que en l’onada anterior, de manera que se situa en aquest final de temporada en els 134.000 oients diaris.

També supera els 100.000 oients l’altre programa de tarda de la graella de Catalunya Ràdio, el «Tot costa», amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, que obté una audiència de 105.000 oients diaris, tot augmentant 24.000 oients (un 29,3%) respecte a l’onada anterior. Pel que fa a l’emissió televisiva de la primera hora del programa a Esport3, aquesta onada ha tingut una quota de l’1,5% i una audiència acumulada de 45.000 espectadors per programa.

«El búnquer», amb en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell, se situa en 43.000 oients diaris a l’antena de Catalunya Ràdio. Una xifra que s’afegeix al consum digital. Aquesta temporada ha aconseguit més de 24,8 milions de reproduccions dels continguts del programa a totes les plataformes on es distribueix, un 48% més que la temporada anterior. 3,4 milions de reproduccions d’àudio han estat a la plataforma pròpia de la CCMA; 12 milions de reproduccions, a les xarxes socials i Youtube; i 9,3 milions de reproduccions d’àudio, a les plataformes de podcast (Spotify, Apple Podcast, iVoox, Google Podcast i Amazon Podcast).

Cada mes, 50.170 usuaris únics escolten de mitjana «El búnquer» als mitjans digitals de Catalunya Ràdio, un 21% més que la temporada anterior. El mes de maig va fer el rècord de reproduccions d’àudio, amb 401.100. Aquell mes també va acreditar la segona millor audiència digital de la història del programa, amb 60.100 usuaris únics, a poca distància del rècord de 60.600 usuaris únics del març del 2023.

L’informatiu «Catalunya nit», amb Kilian Sebrià, obté 30.000 oients diaris.

L'»XL», amb Roger Carandell, Marta Montaner i Juliana Canet, creix un 20,6% i se situa en 48.000 oients. En consum digital, aquesta temporada s’han fet 680.000 reproduccions d’àudio dels continguts del programa als mitjans digitals de Catalunya Ràdio, amb 22.100 usuaris únics de mitjana. El mes de maig va aconseguir la millor audiència digital des del maig de 2022, amb 26.600 usuaris únics.

I «La nit dels ignorants 3.0», amb Xavier Solà, també incrementa la seva audiència i arriba als 63.000 oients diaris. En consum digital, des de principi de temporada, ha aconseguit més d’un milió de reproduccions d’àudio i una mitjana de 27.000 usuaris únics als mitjans digitals de Catalunya Ràdio, cosa que implica un creixement del +10%. El mes de maig va abastar la millor audiència digital des del març de 2020, amb 37.800 usuaris únics.

«Tot gira» el magazine esportiu més escoltat del cap de setmana

Al cap de setmana, El suplement», el programa dirigit i presentat per Roger Escapa registra 444.000 oients els dissabtes, un 26,7% més que en l’onada anterior, i 248.000 els diumenges. Pel que fa al consum digital, aquesta temporada s’han fet més de 2,8 milions de reproduccions d’àudio dels seus continguts als mitjans digitals de Catalunya Ràdio, on ha fidelitzat 65.200 usuaris únics de mitjana. Això suposa un 4% d’increment respecte a la temporada anterior.

El «Tot gira», amb David Clupés, és el magazín esportiu més escoltat del cap de setmana amb 209.000 oients, 219.000 oients els diumenges.

El programa «Kids XS», amb Pau Guillamet i Txell Bonet, també lidera la seva franja amb 71.000 oients els dissabtes.

Pel que fa a «Crims», amb Carles Porta, també és el programa més escoltat de la seva franja els dissabtes, amb 48.000 oients. En consum digital, aquesta temporada acumula més de 18,5 milions de reproduccions dels continguts del programa a totes les plataformes on es distribueix: la pròpia de la CCMA (3,6 milions); les plataformes de podcast Spotify, Apple Podcast, iVoox, Google Podcast i Amazon Podcast (12,3 milions); i les xarxes socials i Youtube (2,5 milions). Això suposa un creixement del +113% respecte a la temporada anterior.

De mitjana, 57.150 usuaris únics mensuals escolten els continguts de «Crims» als mitjans digitals de Catalunya Ràdio. Això suposa un +68% d’increment respecte a la temporada anterior. El mes de maig va ser el programa de Catalunya Ràdio més escoltat a la carta, amb 46.600 usuaris únics, que van fer 303.600 reproduccions a la carta. Els cinc àudios més escoltats a la carta el mes de maig van ser del programa.

El «Revolució 4.0», dirigit per Xantal Llavina i que presenta Adam Martín, se situa en 75.000 oients els diumenges. «El club de la mitjanit», amb Xavi Campos, en 61.000. «Un restaurant caníbal a Berlín», amb Paula Molés, en 45.000; i «Catalunya migdia (cap de setmana)», amb Neus Bonet i Maria Guixà; en 42.000.

«La TdT» aquesta temporada ha arribat als 2,2 milions de reproduccions d’àudio i als 62.000 usuaris únics de mitjana als mitjans digitals de Catalunya Ràdio.

El consum digital creix un 81% aquesta temporada

Durant abril i maig del 2023, els continguts de Catalunya Ràdio han acumulat 7,7 milions de reproduccions d’àudio als mitjans digitals de la CCMA, un 5% més que als mateixos mesos de l’any 2022. Aquesta dada ha contribuït a acumular 38,4 milions de reproduccions des de principi de temporada als mitjans digitals propis, cosa que suposa un increment del 7% respecte a la temporada 2021-2022.

Pel que fa al consum d’àudio des de les apps mòbils de la CCMA, s’han registrat 5,3 milions de reproduccions d’àudio durant aquests dos mesos, que són les millors dades històriques d’abril i maig. En el global de la temporada 2022-2023, s’ha arribat als 25,7 milions de reproduccions d’àudio a les aplicacions mòbils, un 10% més que la temporada anterior.

I el consum a les plataformes de podcast com Spotify o Apple Music en aquests dos mesos ha estat de més de 4,9 milions de reproduccions, un 78% més que l’abril i el maig del 2022. Durant la temporada s’ha duplicat el nombre de reproduccions respecte al curs anterior, tot arribant als 21 milions de reproduccions.

El global, comptant el nombre total de reproduccions d’àudio i vídeo dels continguts de Catalunya Ràdio a la plataforma pròpia de la CCMA i a les plataformes externes (podcast, Youtube i xarxes socials), s’han fet un total de 33,4 milions de reproduccions durant els mesos d’abril i maig del 2023. Durant la temporada s’ha arribat a un total de 134 milions de reproduccions, el que suposa un 81% més que la temporada anterior.

Al maig, l’audiència digital de Catalunya Ràdio va ser de 681.000 usuaris de mitjana a Catalunya, el que implica un increment del 4,4% respecte al mateix mes de l’any anterior.

En este artículo

Iniciar conversación

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.