Catràdio és la ràdio generalista que més creix, amb un total de 626.000 oients diaris, un augment del 18% i 95.000 persones respecte al mateix període de l’any passat, segons les dades de la primera onada de l’Estudi General de Mitjans (EGM).
«El matí de Catalunya Ràdio», amb Ricard Ustrell, també anota un creixement de 7.000 oients respecte a l’any anterior i obté un total de 402.000 oients. En digital, gairebé quadruplica les reproduccions a la carta i dobla els dispositius únics setmanals. Marca també el millor febrer en reproduccions des del 2019, creix un 33% i supera els 2,6 milions de reproduccions digitals d’àudio.
Pel que fa als informatius, el «Catalunya migdia», amb Òscar Fernández, és el programa d’informació més escoltat del país, amb un augment del 84% respecte al mateix període del 2023. També, el «Tot costa», amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, és el programa esportiu diari més escoltat, amb 110.000 oients diaris i un augment del 36%. A aquesta audiència s’hi han de sumar els 78.000 espectadors que cada dia miren el programa de les 19.00 a les 20.00 del vespre a través d’Esport3. I «La tarda de Catalunya Ràdio» té un creixement del 30%, amb 132.000 oients diaris.
El «Que no surti d’aquí» registra un augment del 23% i 79.000 oients diaris. A més, arrasa a les xarxes socials i arriba gairebé a 21 milions de reproduccions i acumula 465.000 d’àudio.
«El suplement» aconsegueix 298.000 oients cada dissabte i 361.000 els diumenges, en què creix un 14%. Durant el mes de març, el programa de cap de setmana de Catràdio ha registrat el seu rècord de reproduccions digitals mensuals, amb 479.000.
El primer trimestre del 2024, a més, ha augmentat en un 66% la mitjana setmanal de dispositius únics connectats i ha doblat les reproduccions a la carta.
En total, durant aquest període, ha acumulat fins a 1,1 milions de reproduccions, un 35% més respecte als mateixos mesos del 2023.
I «Catalunya informació» creix un 26% respecte a la primera onada de l’EGM del 2023 i registra fins a 108.000 oients diaris.
Catràdio, a més, és la generalista que acumula el perfil més jove, amb un 18,8% dels oients en la franja de menys de 35 anys i líder a les comarques de Lleida.
Les bones xifres d’escolta en directe es confirmen també en l’emissió en pòdcast on Catràdio és líder amb la millor xifra des que es tenen dades. 124.000 oients escolten diàriament els pòdcasts de Catràdio, i s’augmenta 43.000 oients diaris respecte a les mateixes dades de l’any passat.
Un trimestre de rècords digitals
«El búnquer» acumula gairebé un milió i mig de reproduccions d’àudio i vídeo a la plataforma 3Cat i registra el segon millor mes en audiències digitals des de l’inici del programa, segons dades d’Adobe Analytics.
El programa d’esports del vespre «Tot costa» també destaca aquest febrer amb el seu rècord mensual de reproduccions d’àudio i vídeo (391.000) i els millors mesos de febrer i març en consum de vídeo des de l’inici del programa. També creix 16% en dispositius únics (28.850) respecte a l’any passat i acumula més d’1 milió de reproduccions: 897.000 d’àudio, un 5% més que el 2023, i 155.000 de vídeo, més del doble que l’any anterior.
Les transmissions de futbol de Ricard Torquemada, «La TdT», acumulen gairebé un milió de reproduccions (950.000), un 7% més respecte al 2023. A més, d’aquestes, el 91% tenen un seguiment en directe.
L’emissió més escoltada des de principis d’any és la del passat 16 d’abril del partit de Lliga de Campions entre el Barça i el PSG, amb més de 44.000 dispositius únics. De mitjana, però, 34.000 dispositius connecten setmanalment amb el programa. Un 8% més respecte al primer trimestre de l’any passat.
I «La tarda de Catalunya Ràdio» acumula 584.000 reproduccions d’àudio i una mitjana setmanal de 23.100 dispositius únics.
60 milions de reproduccions digitals
Entre gener i març de 2024, els continguts digitals de Catràdio a la plataforma 3Cat i a les plataformes externes, han registrat un total de 60 milions de reproduccions, un 30% més respecte al mateix període de l’any anterior.
A la plataforma 3Cat, 558.000 dispositius únics han accedit cada mes de mitjana als continguts d’àudio. És un +71% més que a l’inici de 2023. I el 32% de les reproduccions s’han fet en continguts a la carta, xifra que també suposa un augment del 33% respecte al mateix període de l’any passat.
A les plataformes de pòdcast, s’han fet 7,8 milions de reproduccions d’àudio, un 11% més que els mateixos mesos de l’any 2023.
I a les xarxes socials, totes les audiències anoten un creixement notable. Instagram augmenta en un 170% les seves reproduccions, respecte al mateix període de l’any passat, i n’acumula fins a 27 milions. Twitter dobla les xifres i registra 4,3 milions de reproduccions. I Facebook les triplica i anota fins a 2 milions de reproduccions.
Per la seva banda, TikTok acumula 2,2 milions de reproduccions i YouTube, 2,5 milions.
Més de 3,1 milions d’usuaris únics
Segons les dades d’aquest març de Comscore*, més de 3,1 milions d’usuaris van accedir als continguts digitals i de xarxes socials de Catràdio al llarg del mes. Per primera vegada, aquest informe de dades inclou el nou sistema de mesura que incorpora les audiències dels perfils del grup audiovisual a les xarxes socials.
L’audiència digital de Catràdio creix un 17% respecte al mes de febrer del mateix any i aplega a Catalunya fins a 715.000 usuaris únics. I a la totalitat de l’Estat**, els continguts digitals de l’emissora arriben a 762.000 usuaris únics, un 12% més respecte al mes anterior.
*Comscore MMX Multiplataforma. Regió: Catalunya, juny 2017-març 2024, Espanya.
**Comscore MMX Multiplataforma. Audiència total, juny 2017-març 2024, Espanya.