Segons la tercera onada de l’Estudi General de Mitjans (EGM), publicada aquest dimarts 10 de desembre, Flaixbac suma un total de 271.000 oients diaris de dilluns a divendres, confirmant l’augment constant i progressiu d’oients durant els últims dos anys, mentre que Flaix FM suma 194.000 oients diaris, unes dades que els situen com una de les emissores de referència a Catalunya.
El matí i la mare que el va parir, el programa líder
De dilluns a divendres, de 6 a 12 h, «El Matí i la Mare que el Va Parir», dirigit pel Carles Pérez i acompanyat de la Clara Bosch, l’Oriol Dalmau, l’Àlex Huguet i el Marc Casanovas sumen un total de 173.000 oients diaris que es desperten cada matí amb el millor humor i entreteniment de Catalunya. El programa líder de la casa i que es reafirma una vegada més com l’opció preferida dels matinals catalans.
La fórmula de Flaixbac creix amb el «Només Èxits» de Xavi Dalmau, de 12 a 14 h, i suma un total de 54.000 oients diaris (+10.000 respecte de l’onada anterior). A més, el seu relleu a l’antena, de 14 a 16 h, el Jordi Plans també creix fins als 66.000 oients, 9.000 més respecte a l’onada anterior.
Les tardes, també són de Flaixbac
De 16 a 20 hores, el «Feedbac», presentat per l’Albert Planadevall i la Cristina Cámara, es manté com un dels programes de referència de les tardes amb 100.000 oients diaris, mantenint l’audiència respecte a l’onada anterior i com una clara aposta per compartir les tardes entre grans i petits.
Pel que fa al torn de nit amb el «Bacstage», presentat pel Marc Frigola i la Mariona Córdoba, el programa suma un total de 28.000 oients diaris, 10.000 més respecte a l’onada anterior.
El cap de setmana continua la música
ls dissabtes al matí l’Àlex Mata congrega a 68.000 oients amb la seva fórmula musical de 9 a 12 h. Seguidament, «El Vermut de Llucià Ferrer», de 12 a 14 h, en suma 67.000 i guanya 28.000 oients respecte de la primera onada del 2024. A la tarda de dissabte l’Eudald Puig creix fins als 151.000 oients, de 14 a 21 h, i guanya 47.000 oients respecte a l’onada anterior.
Els diumenges la música continua sent un dels acompanyats preferits de l’audiència. L’Àlex Mata i l’Eudald Puig sumen 86.000 oients de 9 a 17 hores. Unes dades que confirmen que la fórmula de Flaixbac dels caps de setmana és una de les apostes d’entreteniment preferides pels oients del país. Són la prèvia perfecta per donar pas a «La Llista», programa insígnia de Flaixbac que dona a conèixer tots els èxits del moment i el nou Número 1 de cada setmana a la ràdio musical de Catalunya.
Jordi Cuadras multiplica per tres el nombre d’oients respecte a l’onada anterior i suma un total de 109.000 oients diaris que cada diumenge l’acompanyen de 17 a 21 hores per descobrir les noves tendències musicals i els èxits del moment.
Flaix FM, l’audiència més jove
Flaix FM son qui acompanyen a l’audiència más jove d’entre totes les emissores del territori espanyol, concretament la segona, amb una mitjana d’edat de només 35 anys.
El Flaix Matí registra 114.000 oients diaris, superant una vegada més la barrera dels 100.000 oients, que en aquest cas aposten pel matinal amb més ritme. D’11 h a 14 h són 30.000 els oients que segueixen la seva fórmula musical i 55.000 ho fan de 14 h a 17 h, superant en 8.000 oients les xifres de la mateixa onada de fa just 1 any. L’Interactua suma 42.000 oients i el Flaix Urban 34.000.
Durant el cap de setmana el Calibre 45 registra 39.000 oients, els mateixos que el Flaix Urban Deluxe, que supera l’última dada enregistrada pujant 11.000 oients en l’edició dels dissabtes aconseguint així un dels millors resultats dels últims anys. A més, cal destacar la quantitat de gent que aposta per Flaix FM durant la resta del cap de setmana, 51.000 oients en la franja matinal del dissabte (fins les 08 h), 58.000 a primera hora de la tarda del mateix dissabte, de 15 h a 18 h, i 132.000 durant els matins de diumenge, de les 09 h fins les 15 h.