Catràdio tanca la temporada 2023-2024 i ja suma 639.000 oients diaris en aquesta segona onada de l’Estudi General de Mitjans (EGM), 13.000 oients més respecte a l’onada anterior. És l’emissora que més creix aquesta temporada, amb un augment d’audiència del 10% respecte a la 2022-2023 i fins a 621.000 oients diaris de mitjana que han confiat en les ones de servei públic.
Els informatius de Catràdio lideren, amb el «Catalunya migdia» d’Òscar Fernàndez, el programa d’informació més escoltat del país, que augmenta un 90% respecte al mateix període del 2023 i anota fins a 130.000 oients. I, amb el «Catalunya nit» del Manel Alias, amb 64.000 oients i amb un creixement del 10%, al capdavant de la seva franja.
«El matí de Catalunya Ràdio», amb Ricard Ustrell, també anota un creixement de 9.000 oients respecte a l’onada anterior i obté un total de 411.000 oients. El magazín aconsegueix superar els 400.000 oients durant tres onades consecutives des de la temporada 2019-2020. En digital, supera els 4,6 milions de reproduccions d’àudio i aquest mes de maig marca el millor mes en reproduccions des de març del 2021, amb gairebé 920.000, segons dades d’Adobe Analytics.
En l’emissió en pòdcast, Catràdio és líder tot superant per segona onada consecutiva la millor xifra des de que es tenen dades. 134.000 oients escolten diàriament els pòdcasts de l’emissora, 10.000 oients diaris més respecte a l’onada anterior. A les plataformes externes de pòdcast, s’han fet 9,7 milions de reproduccions d’àudio, un 24,4% més que en la primera onada d’EGM del 2024.
També, el «Tot costa», amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, augmenta un 21% respecte a la temporada anterior, amb 109.000 oients diaris. El mes de maig és el seu millor mes històric en dispositius únics, amb una mitjana de gairebé 30.000 setmanals, i el segon millor mes del programa en reproduccions digitals.
I, «La tarda de Catalunya Ràdio» creix en audiència fins a un 25% respecte a la temporada anterior, amb 119.000 oients diaris, i anota el seu rècord històric de dispositius únics digitals, amb una mitjana de 23.355 setmanals.
«El suplement» creix durant el cap de setmana, amb 378.000 oients cada dissabte (un augment del 21%) i anota 382.000 cada diumenge (un augment del 5,5%). En aquest primer semestre del 2024, el programa de cap de setmana de Catràdio acumula gairebé 2 milions de reproduccions. I Catràdio ha passat a liderar els dissabtes.
«El búnquer» ja frega els 10 milions de reproduccions d’àudio i vídeo per internet i aconsegueix una audiència diària de 56.000 oients.
El «Que no surti d’aquí» arriba a gairebé 3 milions de reproduccions digitals i arrasa a les xarxes socials tot superant els 46,2 milions.
Una emissora de servei públic
Els productes d’un marcat caràcter de servei públic de Catràdio registren un augment en tota la seva varietat temàtica. «Les dones i els dies» anota 55.000 oients diaris i augmenta en 14.000 els de la seva franja d’emissió. «La nit dels ignorants» lidera la seva franja i registra gairebé 70.000 oients. I, també «Solidaris», «Un restaurant caníbal a Berlín», «El divan», «Ciutat Maragda» i «Tast vertical», amb 141.000 oients, es posen al capdavant de les seves hores d’emissió.
Catràdio, a més, és la generalista que acumula el perfil més jove, amb un 18,1% dels oients en la franja de menys de 35 anys i líder a les comarques de Lleida.
113 milions de reproduccions digitals
Entre abril i juny de 2024, els continguts digitals de Catràdio a la plataforma 3Cat i a les plataformes externes, han registrat un total de 113 milions de reproduccions, un 42% més respecte al mateix període de l’any anterior.
A la plataforma 3Cat, 559.600 dispositius únics han accedit cada mes de mitjana als continguts d’àudio. És un 73% més que a la segona onada del 2023.
De gener a maig del 2024, s’han fet més de 21,6 milions de reproduccions d’àudio als mitjans digitals propis de 3Cat, un creixement de l’11% respecte al mateix període de l’any anterior.